חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כאבי גב משכיבה ממושכת

כאבי גב משכיבה ממושכת ממה זה נובע ודרכי טפיול, אם הגב התחתון כואב כשאתה שוכב, זה יכול להיגרם ממספר בעיות שונות. ייתכן שיש לך פציעה כמו מאמץ. לחלופין, ייתכן שאתה מתמודד עם מצב בריאותי כמו דלקת פרקים או סיאטיקה.

כאבי גב תחתון יכולים להיות קלים. זה גם יכול להיות כל כך חמור שהוא מונע ממך לתפקד בחיי היומיום שלך.

כאבי לילה יכולים להקשות על מנוחה מספקת. זה יכול להשפיע עליך גם במהלך היום. כאבי גב תחתון יכולים להוביל לנוקשות שרירים ולטווח תנועה מוגבל.

מאמר זה בוחן כמה מהדברים שעלולים לגרום לכאבי גב כשאתה שוכב. הוא גם מסביר כיצד ניתן לאבחן ולטפל בגורם.

סיבות לכאבי גב משכיבה ממושכת

כאבי גב ליליים בדרך כלל אינם סימן למצב בריאותי חמור. אבל כשזה קורה לעתים קרובות או שזה מפריע לך בחיים, כנראה שהגיע הזמן לבדוק את זה.

כמה מהגורמים הנפוצים ביותר כוללים:

  • מתיחה או נקע: מתיחות ונקעים מותני (גב תחתון) מתרחשים כאשר השרירים או הרצועות נמתחים יותר מדי. פציעות כמו אלה שכיחות מאוד.
  • Ankylosing Spondylitis (AS): צורה נדירה זו של דלקת פרקים גורמת לדלקת מתמשכת בגב ובצוואר. תסמיני AS
  • נוטים להשתפר עם פעילות גופנית. הם יכולים להיות גרועים יותר בלילה.
  • דלקת מפרקים ניוונית בעמוד השדרה: בלאי בעמוד השדרה עלול לעורר כאב חזק יותר בלילה. זה יכול להיות בגלל שאתה פחות פעיל.
  • סיאטיקה: תנוחות שינה מסוימות עלולות להחמיר את העצב הסיאטי. סוג זה של כאב לעיתים קרובות יורה במורד הרגליים שלך.
  • גידול בעמוד השדרה: גידולים או גידולים בעמוד השדרה הם נדירים. הם יכולים לגרום לכאב גרוע יותר כאשר אתה שוכב אם הצמיחה מפעילה לחץ על הגב.
  • היצרות בעמוד השדרה. מצב זה מצר את עמוד השדרה ויכול לדחוס עצבים.

מתי לפנות לספק שירותי בריאות

כל אחד מתמודד אחרת עם כאב. ובכל זאת, מומלץ לדבר עם הרופא שלך מיד אם הכאב שלך:

  1. התחיל עם פציעה ספציפית
  2. מעיר אותך בלילה
  3. מונע ממך לישון
  4. נמשך יותר מכמה ימים
  5. מרגיש חמור
  6. נוסע לחלקים אחרים בגוף, כמו הרגליים שלך
  7. מגיע עם סימני זיהום, כגון אדמומיות, חום, נפיחות או חום
  8. מגיע עם חולשה, חוסר תחושה או עקצוץ בפלג הגוף התחתון

אולי כדאי שתתחיל בבדיקה עם ספק שירותי הבריאות הראשי שלך. הם יוכלו לטפל או להפנות אותך למומחה במידת הצורך.

לדוגמה, אם הרופא שלך חושב שהכאב שלך עלול להיגרם ממצב דלקתי, ייתכן שיהיה עליך לפנות לראומטולוג. ראומטולוג מתמחה בדלקות פרקים ומחלות המערבות את העצמות, השרירים והמפרקים.

אולי יעזור לך לדעת איך כאב מסווג:

  • כאב חריף הוא לטווח קצר – כמה ימים או שבועות. זה קורה לעתים קרובות לאחר פציעה או אירוע ספציפי.
  • כאב כרוני הוא לטווח ארוך יותר. זה עשוי להימשך מספר חודשים או יותר. במקרים רבים, זה לא בגלל פציעה.

אִבחוּן

כדי למצוא את הסיבה, ספק שירותי הבריאות שלך יתחיל בבדיקה גופנית. היה מוכן לדבר על ההיסטוריה הרפואית שלך כדי לעזור לזהות או לשלול מצבים בריאותיים.

הרופא שלך יבקש ממך לתאר את הכאב שלך. אולי כדאי לשים לב:

  • כשזה התחיל
  • מה עושה את זה יותר גרוע או טוב יותר
  • האיכות שלו (כואב, שורף, פועם)
  • העוצמה שלו (כמה היא חזקה)
  • בין אם יש לך תסמינים אחרים כמו חוסר תחושה או עקצוץ

ייתכן שתצטרך גם בדיקות אחרות כדי לסייע באבחון, כולל:

  1. בדיקות נוירולוגיות: אלו מודדות את חוזק השרירים ואת תחושת העור כדי לראות אם הכאב קשור לעמוד השדרה או לעצבים.
  2. בדיקות הדמיה, כגון בדיקת MRI או CT: אלו יכולות לעזור לשלול סרטן, זיהום או שבר.
  3. בדיקות מעבדה כמו ספירת דם מלאה: אלה עשויות להיות מועילות אם יש לך זיהום או ירידה בלתי מוסברת במשקל, מה שעלול לרמז על סרטן או דלקת מפרקים דלקתית.

טיפול

הטיפול שלך יהיה תלוי במה שגורם לכאב שלך. ספקי שירותי בריאות מתחילים לעתים קרובות עם תרופות לכאב כגון:

  • חום או קרח
  • משככי כאבים ללא מרשם (OTC).
  • מתיחות עדינות או פעילות גופנית קלה
  • פיזיותרפיה לחיזוק שרירי הליבה התומכים בגב התחתון
  • קורטיקוסטרואידים להפחתת דלקת
  • אפידורל, שבו מזריקים תרופות נגד כאבים לעמוד השדרה

מכיוון שהכאב מתרחש בלילה, ספק שירותי הבריאות שלך כנראה ירצה לשפר את סביבת השינה שלך. ייתכן שתצטרך לשנות את תנוחת השינה, הכריות או המזרן.

תוכנית הטיפול שלך יכולה לכלול גם תרופות משלימות.

אלה עשויים לכלול:

  • טיפול בעיסוי
  • אַקוּפּוּנקטוּרָה
  • טיפול כירופרקטי

אם הכאב שלך חמור או אינו משתפר עם שיטות אלה, הרופא שלך עשוי להמליץ ​​​​על ניתוח. ניתוח עשוי להיות אופציה טובה עבור מחלת דיסק ניוונית, סיאטיקה ואוסטיאוארתריטיס בעמוד השדרה. לפעמים זה עוזר עם AS.

לסיכום

כאבי גב תחתון בזמן שאתה שוכב יכול להיות מתסכל. זה נכון במיוחד אם הכאב מונע ממך לישון את הגוף שלך כדי להתאושש. זה פותח את הדלת לבעיות בריאותיות אחרות הקשורות לשינה לקויה.

אם הכאב מתרחש רק כאשר אתה שוכב, או אם הוא מעיר אותך באמצע הלילה, בדוק את זה על ידי ספק שירותי בריאות בהקדם האפשרי. האבחון והטיפול הנכונים הם המפתח להרגשה טובה יותר ביום ובלילה.

אין לראות בבלוג זה או בתוכן המופיע בו כתחליף לייעוץ רפואי. השימוש באתר ובתוכן הכלול בו הוא על אחריותו המלאה והבלעדית של המשתמש בלבד, ואינו מהווה, בשום מקרה, ייעוץ, הכוונה או המלצה מצד האתר.

לירן אלידומי

את הבלוג הזה הקמתי אחרי תקופה ארוכה בא סבלתי מכאבי גב תחתון עקב בלט קל משיק בעמוד השדרה, מה שגרם לי לכאבים עזים בנהיגה, וגם לפני השינה, החלטתי להקים בלוג שנותן מענה מקיף לכל השאלות שמצאתי ברשת כדי לעזור לכם להתמודד עם כאבי הגב שלכם.

מאמרים נוספים