תרגילי קיגל: 30 שניות שיכול לשפר בריחת שתן ומין
לירן אלידומי

בונה ומקדם אתרים, מתעסק בתחום הדיגיטל כבר מס׳ שנים, אוהב לשחק כדורגל ולטייל בארץ.

תרגילי קיגל: 30 שניות שיכול לשפר בריחת שתן ומין

אם היה פעילות גופנית שנמשכה 30 שניות, לא דורשת ציוד, לא דורשת תור לרופא לפני תחילתו, והייתה לו יתרונות פיזיים ואולי אפילו מיניים – היית עושה את זה, נכון? אז הגיע הזמן ללמוד על תרגילי קיגל.

מה הם תרגילי קיגל?

קיגל (מבוטא kee-gull) הוא תרגיל שרירי רצפת האגן שיכול לחזק את שרירי האגן, לתמוך באיברי האגן ולעזור לשלוט בבריחת שתן, מעיים וגזים. אמנם יש מעט ראיות מדעיות להוכיח זאת, אבל כמה רופאים מאמינים שיש לזה גם פוטנציאל להפוך את המין למהנה יותר.

מהם היתרונות של תרגול חיזוק רצפת האגן?

הם עוזרים עם בריחת שתן, גזים או בריחת צואה. הם גם יכולים לשפר את הסימפטומים של צניחת איברי האגן (פריצה הגורמת לדפנות הנרתיק להתמוטט ולבלוט, מה שגורם לאיברי האגן לרדת מהמיקום האנטומי הרגיל שלהם).

האם תרגילי קיגל יכולים לשפר את חיי המין?

קיגלים משפרים את זרימת הדם לרצפת האגן והנרתיק, וזה עשוי להועיל לעוררות ולשימון. הרבה נשים, לאחר לידה, מרגישות שהנרתיק שלהן לא מתוח כמו שהיה קודם לכן והן רוצות לעבור ניתוח בשביל זה. אבל חיזוק שרירי רצפת האגן עם תרגילי קיגל יכול להפוך אותו למעט יותר מתוח. זה עשוי להיות הדוק יותר כי נשים מסוגלות יותר לכווץ את השרירים שלהן, וזה עשוי לשפר את התחושה. גם אם זה פסיכולוגי, זה יכול לעזור לנשים להרגיש טוב יותר עם רצפת האגן שלהן, אז יש יתרון חיובי.

האם קיגלים הם רק לנשים? או, האם קיגלים הם גם לגברים?

הם מועילים גם לגברים. הם עוזרים לגברים עם תסמיני פעילות יתר של שלפוחית ​​השתן, מתח, גזים או תסמיני בריחת שתן בצואה. לדוגמה, גברים שעוברים ניתוח ערמונית עשויים להפיק תועלת מתרגילי קיגל.

האם קיגלים מיועדים רק לאנשים עם בעיות אגן? או שכל אחד יכול לעשות אותם?

הם לא מזיקים לאף אחד. זה כמו כל שריר בגוף שלנו. אנחנו הולכים לחדר כושר כדי לטפל בשרירים בזרועות וברגליים, אבל אנחנו מזניחים את שרירי רצפת האגן. שמירה על בריאות רצפת האגן היא טובה. במהלך ההריון, נשים יכולות להפיק תועלת מהן אם הן עושות אותן בצורה נכונה. הרבה נשים עושות אותן לא בסדר וזה יכול להחמיר בעיות מסוימות.

מה יכול לקרות אם עושים קיגל בצורה לא נכונה?

נשים לעתים קרובות מכווצות באופן שגוי את הישבן או את שרירי העכוז, או את הירכיים הפנימיות, ובעצם לוחצות את הירכיים יחד. רבים מתאמצים ומגבירים את הלחץ הבטני שלהם. זה לא טוב משתי סיבות. אחד, זה לא יעיל. ושתיים, ההתאמצות מביאה לתוצאה הפוכה. מאמץ כרוני הוא גורם סיכון להתפתחות והחמרה של בעיות כמו צניחת איברי האגן או בריחת שתן במאמץ.

האם הם מומלצים למטופלים?

הם מועילים למדי עבור כל החולים. ישנם מצבים נדירים מאוד שבהם הם לא מומלצים, כגון בחולים עם בעיות אצירת שתן. יש להם ריקון לא שלם של שלפוחית ​​השתן, אז אתה לא רוצה שהם יחזקו עוד יותר את שרירי רצפת האגן שלהם ואולי יחמירו את ריקון שלפוחית ​​השתן.

האם פיזיותרפיסטים יכולים לעזור עם תרגילי קיגל?

בהחלט. פיזיותרפיסטים של רצפת האגן יכולים ללמד אותך איך לעשות קיגלים בצורה נכונה ויעילה יותר. הם משתמשים בטכניקות שונות לניטור ומספקים משוב. זה כמו שיש לך מאמן אישי בחדר כושר. אתה יכול למצוא הוראות לקגלים באינטרנט ולעשות אותן לבד, אבל אם יש לך מישהו שמלמד אותך איך לעשות אותן, ונותן לך משוב מקצועי, זה עוזר לך לעשות את התרגילים בצורה נכונה ויעילה יותר. הוכח במחקרים שזה יעיל יותר מאשר לעשות אותם לבד. באוניברסיטת שיקגו לרפואה, יש לנו צוות פיזיותרפיה טוב מאוד שמתמחה בבעיות רצפת האגן.

מה עברנו בכתבה זו
מאמרים נוספים